duminică, 22 ianuarie 2012

Feelings ON, feelings OFF

Cum am promis, azi am venit cu o postare mai consistenta:).

Sentimentele... nu poti trai cu ele, dar nici fara ele. Este o zicala care se refera la iubire, dar se aplica foarte bine si in cazul sentimentelor. Cand sunt putine strica. Te simti gol si nimic nu te mai atinge. Nu mai simti. Si devenind foarte rece si indiferenta, iti pierzi prietenii. Cand sunt prea multe strica din nou.
Atunci cand esti plin de sentimente, sentimente amestecate, si nu stii ce sa faci, devii vulnerabil. Si esti ranit. Si doare. Mai tare decat de obicei, pentru ca avem tendinta sa dramatizam si sa exageram totul, si cel mai mic lucru nesemnificativ ne poate darma total.
In ambele cazuri avem de pierdut. Balanta trebuie mereu tinuta in echilibru. Insa in ciuda tuturor, sentimentele sunt importante si fara ele nu fi decat niste marionete singuratice. Nu am avea prieteni, nu am sti ce e aia familie, nu am experimenta dragostea, ura, bucuria, fericirea.. Nu am forma legaturi, nu am simti nimic. Toti am fi la fel: singuri, fara nimeni. Singuri in pustietatea noastra. Am fi impreuna si totusi separati. Am fi atat de goi, incat am trece prin viata cu viteza sunetului fara sa facem nimic.
Sentimentele nu sunt o iluzie sau ceva ce doar oamenii au. Nu. Toate vietuitoarele au sentimente, propriile lor emotii. Doar ca in cantitati diferite. Pentru ca, da, dintre toate creaturile de pe Terra, omul este cea care isi arata cel mai bine sentimentele si care are, de fapt, cele mai multe sentimente. Bineinteles, difera de la persoana la persoana, dar eu aici vorbesc in mare, la modul general.
Sentimentele sunt schimbatoare: ele se intensifica, se evapora, apar, dispar...dar niciodata nu mor. Desi nu iti dai seama, ele mereu raman acolo, undeva, impinse intr-un colt intunecat.
Ele te pot schimba, te pot manipula, depinde de tine cat de puternic esti si cat de mult te lasi afectat. Insa sentimentele adevarate rezista oricarei isipite si nu se lasa alungate in acel colt intunecat atat de usor..
Dar exista si sentimente false. Simple iluzii, create de tine insuti: mai presus, de inima ta. 
Sentimentele sunt frumoase. Sunt urate. Sunt intense. Te domina, te coboara. Dar fac parte din tine...

2 comentarii: